Rabu, 11 Jun 2014

Review Novel : Eksperimen Cinta karya Anjell

Assalamualaikum... Holla



ok.. kali ini zati nak cerita pasal novel yang zati suka sangat baru jerr habis baca novel ini , novel ni best gillerr..hehehe.. novel ni kelakar sangat best betul cerita dia, walaupun novel ini tebal tapi jalan cerita dia best sangat..



Hero dalam cerita ini ialah, Tengku Aaron Shah, seorang yang pada mulanya pelik bila rambut dia macam kari tumpah sekilo, kat telinga ada subang macam perempuan pakai rantai kat leher so PELIK , but akhir-akhirnya dia tetap menjadi lelaki yang romantik, and dia tak percaya pada cinta hingga dia sanggup buat eksperimen cinta dengan berkahwin dengan Damia Farisha dan mengangap kesimpulan eksperimen cinta dia adalah

Kesimpulan : Cinta tidak akan wujud bila berkahwin

Heroin yang menjadi bahan dalam eksperimen Tengku Aaron ni ialah Damia Farisha, gadis yang cantik, bertudung dan sempoiiii.. macam biasalah mana ada perempuan yang dipaksa kahwin tanpa cinta, tapi dia diugut oleh Si Tengku niii..hishh hisshh..

ok dalam cerita ni zati paling suka part nii :

     " Oh ya, bukan nak menyibuk,tapi sebagai umat islam yang bertanggungjawab untuk mencegah kemungkaran , saya rasa eloklah Tengku dan Cik Lysda cepat - cepat kahwin kerana antara seorang lelaki dan permpuan bukan mahram , ada syaitan di tengah- tengah. Sekian tazkirah untuk hari ini, wasalam"

look Damia Farisha bukan bagi ceramah kat murid-murid but dia bagi ceramah kat Tengku Aaron dengan girlfriends dia tuhh.. serius dia nii gila betulll..

tak rugi rasanya nak baca novel nii..best sangat , 10 bintang, **********

4 ulasan:

  1. ewahhhhhhhh......aiman bila baca novel yg syok2 konfem terbayang bayang kat kepala otak yg aiman jd hero..hikhikhikhik..dah lama dah tak baca novel.......keep reading!
    nnti ada lah tuh prosedur syarikatbt drama :D

    BalasPadam
  2. novel ni dah diadaptasi. tapi kita dah baca dahhhh.. seriussss bestttt.. kita suka part Damia lari balik kelantan and Tengku Aaron balik pujuk. hehe

    BalasPadam
  3. ah sounds like super best je...nak baca jugak tp my mom dah bagi warning tak boleh beli novel lagi dah huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha.. kalau dah kena warning nak buat camne, tapi cuti sekolah ni boleh lahh baca kann..

      Padam