Sabtu, 15 November 2014

REVIEW NOVEL : Cooper-K by RodieR

Assalamualaikum .. Holla



One words for this novel is 'AMAZING'.. betul kalau zati tengok cover novel dia memang sahlah zati dah cop novel ini membosankan , but cakap orang putih ' don't judge a book by a cover' memang sesuailah..

Novel ini  mengisahkan gadis bernama Mia yang sedang belajar di universiti dalam bidang farmasi then dia terjumpa lah seorang jejaka ni budak medical iaitu Cooper a.k.a Khair yang nak belajar sama-sama dengan dia perihal Pharmacology. Mula-mula Mia taknak tapi lama-lama dia sudi . Sejak dia jadi kawan belajar Cooper banyak perkara yang Mia tahu, sejak itu diaorang jadi kawan...

Then , satu accident berlaku dalam persahabatan diaorang yang menyebabkan diaorang terputus persahabatan. Hampir bertahun jugalah baru diaorang jumpa balik , tapi dalam keadaan yang sangat berbeza.

Apa yang istimewa dalam novel ini yang menyebabkan zati suka novel ini adalah dalam novel ini hero and heroin dia banyak nickname macam Cik Batery Double A, Encik Muka Melayu Perasan Nak Nama Orang Omputih, Cik Kertas Daouble A, Pak Cik , Ustaz plus Uncle...heheh

serius novel ini rugi kalau tak baca,novel ini ajar kita pasal bidang farmasi, doktor gak so peninglah juga bila baca nama-nama ubat plus penyakit dalam novel ini hehehe like Pneumonia, Immunology, Cardiogenic Shock dll.

10/10 STAR !!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan