Rabu, 3 Jun 2015

Review Novel: Calon Isteri Putera Mahkota by Haliban

Assalamualaikum...Hai






Lama tak buat entry ..he he he..yalahh..asyik berdating dengan buku skolah hahaha..


Ni nak buat review novel Calon Isteri Putera Mahkota karya penulis iaitu Cik Haliban..First time baca karya Haliban nii Zati terus suka dengan gaya penulisan dia…sangat teratur.. dan menarik.


Ni review novel ni :

Ia mengisahkan tentang Tengku Muhammad Danish yang dimana ibundanya menyuruh dia mencari calon isteri untuk kerajaan negara mereka. Tapi Danish tiada calon untuk permaisurinya..Jadi nenda-nenda Danish calonkan Iman sebagai isteri Danish.

Pada mulanya, Danish tak tahu Iman yang nendanya calonkan adalah Iman junior kolejnya..konflik untuk novel ni pun menarik sangat zati suka kemuncak cerita dia dimana Iman sanggup korbankan diri untuk tangkap siapa musuh kerajaan Darwish tuu..hohoho baiknya Cik Iman ni ..

Nak tahu sambungannya beli dan baca novel niii TERBAIK!! 

Pada pendapat Zati Tengku Muhammad Danish ni sangattttt charming, patuh pada agama dan penyabar orangnya.Wtak-watak sampingan dalam novel ni pun mempunyai perwatakan yang bagus . Contohnya Ayahda Danish, yang sangat mempuyai jiwa kepimpinan yang patut ada pada Raja-raja Islam seperti sabar , adil pada rakyat dan pandai membuat keputusan demi kebaikkan semua.So tak rugi kalau tak baca karya Cik Haliban yang best ni.

Dalam novel Cik Haliban ni juga yang istimewanya dia selitkan hadis-hadis dan ilmu sains yang berguna untuk kita. Sambil membaca kita dapat menimba ilmu hadis dan  sains juga...

Tak guna zati bebel banyak-banyak yang penting korang kena beli novel ini hasil terbitan "Mustread" . OK..!!
5 BINTANG :)

laman web Cik Haliban pun ada cerpen pendek ,(Zati dah baca cerpen dalam blog ni iaitu Takdir Cinta)

http://bentukhati.blogspot.com/

Sekian,Nur Nadheera

2 ulasan:

  1. waa .. macam best je lah .. tapi mama tak bg beli novel tahun ni sebab exam .. 😌😌😌

    BalasPadam
  2. Rajin review...bleh jgak saya

    BalasPadam