Isnin, 8 Februari 2016

Korean Web Drama

Assalamualaikum.. Hai..

Korean Web Drama, korang pernah tengok drama korea? Kalau pernah teruskan membaca entry Zati kalau tak pernah langsung bacalah juga hehehe.. Web Drama dengan TV Drama berbeza , kalau Web Drama jumlah episode untuk drama ni lebih kurang 10 episode dan para pelakon yang terlibat juga sedikit berbanding TV Drama yang jumlah episode cerita dia lebih dari 20 episode dan pelakon yang terlibat juga banyak, jadi entry ni Zati nak kongsikan Web Drama yang Zati pernah tengok, korang pun boleh lahh tengok sepanjang cuti tahun baru cina nii...

MIDNIGHT GIRL / GIRL AT 0 A.M

 Cast : NamTae Hyun sbg Gong Ji Dan
     Song Min Jin sbg Min Se Ra

Seorang lelaki yang bercita-cita nak jadi penyanyi , tapi disebabkan kawan dia paksa dia jaga pusat karoeke sementara dia belum masuk rancangan nyanyian. Dalam pada dia nk jaga pusat karoeke yang buruk tu plus tiada pelanggan dia jadi bosan dan tertidur , tepat jam 12 tengah malam suasana pusat karoeke tu akan berubah mnejadi  pusat karoeke yg menarik dan ramai pelanggan yg dtg .. Kanap tiba-tiba kedai buruk jadi cantik dan ramai pelanngan datang ?

EPISODE 1 : 
https://www.youtube.com/watch?v=TCGGWzQsYkk

LOVE CELLS

 Cast : Park Sun Ho sbg Ma Dae Choong
Kim Yoo Jung sbg Navi
Kim Woo Bin sbg King Of Romance

Kucing magic yang nak tolong seorang lelaki dapatkan cintanya pelbagai cara dia guna nak bantu lelaki ni dapatkan cinta lelaki itu, degan bantuan kuasa magicdia cuba bantu lelaki itu pikat gadis pujaan dengan nyanyian, rawatan makeup..tapi benda lain pula yang jadi. Apa yang jadi dan lelaki itu dapat cinta dia atau tidak?
EPISODE 1 :


AFTERMATH 
 Cast : Kim Dong Joon sbg Ahn Dae Yong
Sun Joo Ah sbg Joo Hee Kyung
Kim Min Suk sbg Jo In Ho
 

Cerita mengenai seorang lelaki yang mendapat kuasa boleh tahu orang itu bila nak mati degan hanya melihat pada wajah orang yang nak mati,tu mula-mula dia terkejut plus pelik kenap ada orang muka warna putih  dan pad masa yang sama orang yang muka putih itu akan mati serta merta, dia pelik dan cuba tanya doctor tapi doctor tu pun pelik .. Then hari demi hari banyak benda yang lagi pelik berlaku dan dia dapat lihat orang yang mukanya warna lain pulak..so kenapa ekk??
 EPISODE 1: 


SUMMER LOVE 

Cast: Lee Min Ho sbg Min Ho 
Yoona sbg Yoona

Drama ini sebenarnya nak memperkenalkan produk kecantikkan innisfree..
Lelaki yang taknak mengaku yang dia suka Yoona, kalau boleh setiap hari dia nak bergaduh degan Yoona, dia hanya tunjukkan perasaan jealous bila tahuYoona nak keluar dengan lelaki lain.Tapi MinHo taknak lepaskan Yoona jadi dia buat rancangan supaya dia dapat bersama Yoona, apa rancangan MinHo?
EPISODE 1 : 
https://www.youtube.com/watch?v=1u60bvzopvk

PLEASE REMEMBER ME, PRINCESS
 Cast : Lee Seung Yeol sbg Ki Ok
Nam Ji Hyun sbg Min Ah  
Mengisahkan tentang seorang lelaki bernama Ki Ok yang dari sekolah rendah cuba nak mengurat perempuan tapi, tak berjaya jadi dia putus asa dan tak bercakap dengan perempuan lagi sampai dia masuk universiti dia terjumpa seorang gadis bernama Min Ah. Jadi dia telah anggap Min Ah sebagai princess , jadi apa yang Ki Ok sanggup buat untuk dapatkan Princess Min Ah ini?
Dr.Mo Clinic / Dr.Ian
 Cast: Kim Young Kwang sbg Dr.Ian / Dr.Mo
Sandara Park sbg Lee So Dam  

  Seorang gadis yang sangat setia degan cinta pada teman lelaki dia , setiap hari dia akan hantar sms pada boyfried dia, bila dia cuba nk cari Boyfriend dia tak jumpa, then dia pergi restaurant nak jumpa Boyfriend dia, dia ingat Boyfriend dia nak sambut anniversary couple diaorang tapi..rupanya lelaki itu date degan orang lain Dr.Mo yg nampak Boyfriend tu marah  gadis tu nak tolong gadis tu supaya menjadi orang yang berani berhadapan degan orang lain.Jadi apa Dr.Mo buat? Tengok lahh..
EPISODE 1: 

https://www.youtube.com/watch?v=CHl6NOmvF6E


WE BROKE UP

Cast : Kang Seung Yoon sbg Ji Won Yeong
Sandara Park sbg No Woo Ri

Ji Won Yeong merupakan seorang pemuzik yang bercita-cita menjadi penyanyi dan Woo Yeong merupakan penyanyi utama dalam kumpula “The Band I don,t KNOW” manakala No Woo-ri adalah seorang pelajar kolej. Selepas perjumpaanantara WooYoung dan Woo Ri menyebabkan , hubungan mereka semakin rapat dan akhirnya mereka mula hidup bersama-sama. Perkara menjadi rumit apabila mereka membuat keputusan untuk berpisah tetapi disebabkan pelbagai masalah dengan deposit keselamatan dan pinjaman pada apartmen, mereka terpaksa kekal hidup bersama sehingga kontrak tamat.Dalam pada hubungan mereka yg putus mereka sebenarnya masih mencintai sebab mereka saling cemburu dgn rakan kekasih masing-masing. Apa yg berlaku sepanjang hubungan mereka putus?
EPISODE 1 : 






10 ulasan:

  1. dulu shad pun tak tau ada webdrama ni.. hehe..
    baru2 ni baru tengok kwebdrama tajuk, Noble My Love. Best jugak..
    Ada 20 epi, duration setiap ep dalam 15 mnt mcm tu.. :D

    BalasPadam
  2. we broke up best. yang lain tu belum tengok lagi >.<

    BalasPadam
  3. Nanti nak tengok sungyeol berlakon dalam Please Remember Me, Princess .. Macam best je.. :) Saya pon minat drama korea .. :D Jom ke blog saya http://zulfaonlinediary.blogspot.my/

    BalasPadam
  4. Ooo...kak sally jarang tgk...cuma yg Min Ho & Yoona tu je ada tgk...sbbnya tak suka tgk cerita yg terlalu pendek..hihihi :P

    BalasPadam
  5. eee semuanya macam best! yg summer love tu nampak sweet je sbb ada min ho! haha okbye :'D

    BalasPadam
  6. oo rupa rupanya tu differences between tv drama and web drama..ingatkan selama ni web drama tu kat website and tv drama tu kat tv je haha tp fifi lebih suka tvdrama kot sebab lebih best when citer dia lebih panjang (tp tak la macam soap opera sampai beratus episod haha)

    BalasPadam