Jumaat, 9 Januari 2015

Keyboard Warrior

Assalamualaikum..Anyeong..


Keyboard warrior? Apa itu keyboard warrior? .Apa yang zati tahu keyboard warrior tu orang yang hanya pandai cakap dalam dunia internet tapi dalam dunia sebenar...emmm..haprak pun takdak..

Apa yang zati baca kat blog-blog lain keyboard warrior terbahagi kepada dua iaitu orang yang betul-betul tulis apa yang dia tuliskan atau orang yang hanya pandai menulis di laman sosial tapi dalam realiti kehidupan hampehh!!


Zati selalu lah juga terbaca-baca komen yang tak logik yang membuat zati rasa geram, zati pun pelik kenapa ‘mereka’ ni suka sangat cakap tak pernah fikir.Dan suka sangat hentam orang , dan anggap diri sendiri tu terbaik. Kita kena selalu ingat setiap apa yang kita tulis ,sebelum kita tekan enter untuk publish sesuatu perkara kita kena baca balik apa yang kita tulis tuu sesuai atau tidak.

So sama-samalah kita jaga setiap apa yang kita tuturkan dalam tulisan supaya  tak terjadi perkara yang lebih buruk dan supaya orang lain takakan judge kita seorang yang teruk jika kita tulis perkara yang boleh menyakitkan hati orang lain. 

ni adalah contoh situasi yang zati selalu nampak...lah
contoh >_<
Hope Zati tak guriskan hati sesiapa :)
Sekian ,Nur Nadheera

1 ulasan:

  1. menakutkan betul keyboard warrior ni..ermmmm harap dijauhkan

    BalasPadam